Unuttuğunuz,Bilmediğiniz Windows Şifresini Değiştirmek

Etiketler :


Yazdıktan sonra başlığı okuyunca  ben de dedim bi insan nasıl koyduğu şifreyi unutur diye :).. ama unutanlar ya da bilgisayarın azizliğine uğrayanlar muhakkak böyle bişeyle karşılaşıyo, Ben arkadaşımın pc sini açmak için uğraştım çünkü içinde ikimizi de ilgilendiren bikaç slay ve yazılar vardı. hemen olayı anlatayım kısaca ve kullandığım program Elcomsoft System Recovery Professional v3 ün nasıl kullanıldığı anlatımına geçeceğim. Arkadaşım bilgisayarının kurcalanmasından hoşlanmayıp şifre koymuş ve şifreyi de aktif şekilde gayet güzel kullanıyo ancak evdeki arkadaşı şifreyi istiyo bu yokken o da arada kullanıyo pc yi ve şifre uzun diye şifreyi değiştiriyo fakat pc miz netbook klavye küçük olduğundan numaralar için ayrı bi bölüm yok aşağıdaki resimde anlayacaksınız ne demek istediğimi.

şifreyi değiştirecek arkadaş da numaraları açmak için FN tuşuna ve numlock tuşuna basacağını bilmeden yazmış bişeyler ve pc pert .. ne yazdıysa denediyse tek tek denedik sayısız uğraştık açılmadı artık iki çare vardı biri ya komple format ki lazım olan slayt ve belgeler gidecekti ya da şifreyi bi şekilde çözecektik ..  . seçeneği seçtik ve araştırmalarım başladı hemen Elcomsoft System Recovery programıyla tanıştım.. Kullanımı oldukça basit ve sade tek yapmanız gereken usb flas diskinizi boot özellikli yapıp linkini vereceğim dosyaları da flasa atıp resimli anlatımımla şifreye ulaşmak :)..

USB Flaş diskimizi boot özellikli yapalım hemen
Flas diskimizi pc mize takıp aşağıdaki ekranları takip ediyoruz
RESİMDEKİ GİBİ AYARLAMALARIMIZI YAPIP BAŞLAT BUTONUNA BASIYORUZ VE BİÇİMLENDİRME BAŞLIYOR 
BİÇİMLENDİRMEMİZ TAMAMLANDI.

Flash biçimlendirmemiz tamam şimdi ŞURDAN flasa atmamız gereken Elcomsoft System Recovery  programını indiriyoruz.. Dosyamız inince RAR dan çıkartıp aşağıdaki  resimdeki adımlarla  devam edelim



DOSYALARIMIZI FLASA ATTIK ARTIK FLASIMIZ HAZIR  .. flashımız pc de  takılı dursun ve hemen bios ayarlarımıza girelim 
 EKRAN AŞAĞIDAKİNE BENZER OLABİLİR önemli olan 1. seçeneğe usb diskimize getirmek veya seçmek
BİOS AYARIMIZI YAPIPI KAYDEDİP ÇIKIYORUZ ve bilgisayarımız restart yapıyo açılışta programımız Elcomsoft System Recovery bizi karşılıyo 


1-Sözleşmeyi kabul edip dil seçimimizi yapıp  OK diyoruz

2 -WİNDOWS umuzun kurulu olduğu dizini seçiyoruz burada. Genelde  ''C'' dir.

3- Burada ise resimde görüldüğü gibi seçim yapıp devam (NEXT) ediyoruz 


5. Bu kısımda Windows Klasörünün Yerini İster Kendisi Otomatik Olarka Bulur Fakat Manuel Olarak Yaptıysanız Kendiniz Belirtmek Zorundasınız.


6-Bikaç dakikalık taramanın ardından şifreyi bize verecektir. Tabi şifresini öğrenmek istediğimiz kullaınıcıya tıklamamız gerekir..


7-   6.kısımda şifreyi bulamazsa eğer ya da göremezseniz hemen aşağıdaki şifreyi buraya yazın kısmına  yeni şifrenizi yazın ve APPLY e tıklayın. 


8- Şifremizi yazdık APPLY e bastık ardından aşağıdaki ekran geldi SAM isimli şifre içeren yedek dosyayı kaydetmek istermisiniz diye YES diyelim


9- .SAM Dosyasını nereye kaydedeceğimizi gösterelim ve  SAVE diyelim


10- SAM uzantılı dosyamız kaydedildikten sonra aşağıdaki gibi uyarı ekranı gelecek  YES deyip geçiyoruz 

11- Son Olarakta İşlemin Başarili Oldugunu Ve Sistemin Normal Olarak Acılmasını Onaylamanızı istiyor onaylayıp devam ediyoruz ve yeni girdigmiz kullanıcı Sifresini sistem açılışında yazıp bilgisayarımıza tekrar kavuşmanın heyecanını ve kıvancını yaşıyoruz :)


tags: ElcomSoft System Recovery,Unutulan Windows 7 Şifresini Degiştirmek,windows 7 şifresini kırmak, windows 7 şifresini unuttuk,windows admin şifresi,unuttuk,unuttum,

TAMAMINI YAPTINIZ FAKAT ÇALIŞTIRAMADIYSANIZ MUHAKKAK Bİ DE AŞAĞIDAKİ VİDEOYU İZLEYİN ÖYLE DENEYİN
Yine çalıştıramadıysanız muhtemelen anakartınız USB den boot u desteklemiyordur..Yapacak tek şey var ŞURDAN isosunu indirip CD/DVD ye çekerek oradan çalıştırmak..

51 yorum :

  1. flash diski sonra biçimlendirince eski hali gibi kullanabiliyor muyuz???

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. İki gündür parmak izi okuyucusunu yedekleyen şifreyi bilmediğimden dolayı uğraşıyordum ve bilgisayarımı açamıyordum. İnternetten okuyupda denemediğim kaynak kalmadı. Çok basit ve kolay bir şekilde sayenizde şuan şifresini öğrendiğim bilgisayarımdan yazıyorum. Çok sağolun.

    YanıtlaSil
  3. @Barış Kızılbulak İşinize yaradığına sevindim. Sitemde paylaştıklarımın tamamı tarafımdan denenip eklenmiş şeyler... Bilgisayarınız hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
  4. @ali kay biçimlendirip işinizi halledip ardından işiniz bitice bilgisayara bağlayıp tekrardan eski haline getirebilirsiniz flaşınızı..

    YanıtlaSil
  5. reis missing operating system hatası veriyor :(

    YanıtlaSil
  6. @MehmeT sistem dosyalarınızda hata olduğundan böyle bi sorunsal karşınıza çıkıyor. Format atmaktan başka seçeneğiniz yok gibi görünüyor...

    YanıtlaSil
  7. boot menuye nasıl giriyoruz ?

    YanıtlaSil
  8. Boot menüden kastınız anakartın boot menüsüyse ki öle galiba.bilgisayarınız açılırken F2 F8 F9 tuşlarından biri(anakarta göre değişir) sizi anakart bios menüsüne götürecektir.. Oradaki menüleri gezerek boot kısmına ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  9. @çağkan karataşyapamadım fakat başlangıç onarım ile zamanı geri aldım ve şifre gitti :D baya iyi oldu fakat bir kaç sorum var. benim boot menu resimdeki gibi değil.Bende fazladan USB KEY USB FDD USB CD/DVD var. ve resimdeki gibi USB HDD i 4 sıraya koyuyorum.Ama birşey olmuyor...

    YanıtlaSil
  10. usb HDD de sistem kurulu değil o yüzden hiçbirşey olmuyor.. sisteminizin kurulu olduğu diski aşağı sıralara alırsanız bilgisayarınız açılmayacaktır... Her donanıma göre biosunuz ve boot ekranı farklı olabilir... Her bios aynı olacak diye bi kural yok sonuçta :)

    YanıtlaSil
  11. @çağkan karataşpeki o usb hdd deki sistemi nasıl kurabilirim...

    YanıtlaSil
  12. windows isonuz USB hdd nizin içindeyse direk açılmaz windows usb tool tarzı programlarla USB HDD ye tekrar atıp USB HDD nizi windows DVD si gibi kullanabilirsiniz ancak USB HDD nizdeki veri gider. USB HDD nizdeki sistemi yani windows iso sunu flash ya da HDD nize yukarda belirttiğim programla atarak kurabilirsiniz. Tavsiyem Flash diskten kurmanızdır nasıl yapılacağını bilmiyorsanız ŞU YAZIMI okuyunuz gerekli anlatım ve içerik mevcuttur.

    YanıtlaSil
  13. Ne demek rica ederim. Yarın falan windows 7 nin usb den yüklemesi işlemlerini resimli anlatıcam takipte kalınız..

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Flash biçimlendirmesini doğru yaptığınızdan ve dosyaların tamamının eksiksiz taşındığından emin olunuz... Boot ekranında da flash diskinizin ismini 1. boot olarak ayarladıysanız çalışmaması için hiçbir neden yok... Varsa elinizde başka bi USB flashla denemenizi tavsiye ederim. Şahsen 4-5 bilgisayarı bu şekilde kurtardım...

    YanıtlaSil
  16. boot ayarlını yapıyorum daha sonra siyah bi ekranda ınvalid or damaged bootable partition yazıyor ?

    YanıtlaSil
  17. @Adsız O zaman ŞUradan bu programın İso sunu indirip, şuradaki ya da şuradaki iso yu flash a boot yapma anlatımlarımdan faydalanarak tekrar deneyiniz. Anca k resimli anlatımını yaptığım şekliyle çalışması lazım varsa başka flash disk deneyiniz..

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Usta o zaman ben Win Setup From USB 1.0 programını mı indiricem ?

    YanıtlaSil
  20. Aynı şekilde tekrar denedim gayet güzel çalışıyor..USB den çalıştıramayan arkadaşların muhtemelen anakartları USB boot u desteklemediğinden problem oluyor ve yazının sonuna video ekledim arkadaşlar Play e basıp bi göz gezdirin bakalım boot olayı geç oluyo bu programda biraz...

    YanıtlaSil
  21. anakartınızın biosunu güncellemekle başlayabilirsiniz.. yie çalışmazsa büyük ihtimalle desteklemiyo demektir...

    YanıtlaSil
  22. dvd ye yazdırsam hangi yazdırma programını önerirsin

    YanıtlaSil
  23. Ashampoo Burning studio 10 kullanıyorum ben gayet güzel ve tamamen türkçe. İso olan dosyayı burning rom studionun >> Disk İmajı Oluştur >> Bir disk imajından cd/dvd/blu-ray Disk oluştur >> Gelen ekrandan Gözat deyip iso yu göster ve İleri de gerisini halledersin zaten

    YanıtlaSil
  24. çok sağol.format dvd si yaparken demi aynı yolu izliyoz.

    YanıtlaSil
  25. ne isosu olursa olsun bu yolu izleyerek çekebilirsiniz. yeter ki iso olsun :). Dvd çekerken 4x de çekmeniz dvd Rw nizi yormayacak ve dvd nizdeki hataları en aza indirecektir..

    YanıtlaSil
  26. çağkan hersey için çok teşekkürler usb biçimlendirmeyi fat32 yerine (ntfs) yaptım ve sorunu çözdüm usbyi takıyorum acılıyor hepsini yapıyom fakat hepsinde unknown yazısı cıkıyo yardım edersen sevinirim

    YanıtlaSil
  27. unkown yazısı tam olarak nerede geliyor onu anlayamadım.eğer şifreyi alma ekranında geliyosa almadan da direk yeni şifre yazıp kayıt edebilirsiniz

    YanıtlaSil
  28. kullanıcı adında unknow yazısı geliyo tıklıyom fakat şifreyi göremiyom şifre yerine ********** bundan war benim şifreyi gormem lazım

    YanıtlaSil
  29. @Atakan gümüş Çıkan tüm kullanıcı adlarına (unkown lara) ileri diyerek **** olan yere kendin bi şifre yazıp örn: 12345 kaydet ama tümüne yap bunu. ardından çık programdan pc yi açarken şifre isteyecek 12345 yazar girersin :)

    YanıtlaSil
  30. şifreyi değiştirirsem babam anlar :)ben sadece şifreyi görmek bilmek istiyom :) oda olmuyo galiba şifre gözükmüyo

    YanıtlaSil
  31. şifreyi bazen göstermiyo malesef :)... zaten amacı görmek değil değiştirmek :)

    YanıtlaSil
  32. peki ozaman hersey için çok sağol sşteni her zaman takip ediyom hersey için allah razı olsn :)

    YanıtlaSil
  33. ne demek rica ederim. Uğraşıyorum yazıyorum başıma gelenleri çözdüklerimi,Yaralı oldumsa ne mutlu bana

    YanıtlaSil
  34. Usbyi boot özellikli yapıp iso dosyasını da ayırıp içindekileri attım usbye, windows 7 home basic kullanıyorum. Boot menüsü de türkçe, bilgisayarı onar falan gibi seçenekler var, onarmaya girince yine şifre soruyor bana, boot device falan seçemiyorum. biri yönetici diğeri konuk hesabı olmak üzere 2 hesabım var ve yönetici hesabımın şifresini daha bu sabah değiştirip, sonra da unutmayı başardım. Neyi yanlış yapıyor olabilirim?

    YanıtlaSil
  35. Onarmaya girmeden usb den boot ettirmelisiniz bunun için ankartınızın boot menüsünden flash diskinizi ilk sıraya (ilk ondan boot edecek şekilde) aldınız mı ?

    YanıtlaSil
  36. Yok, alamadım boot menüsüne f8e basıp ulaşmam gerekmez mi? orada güvenli mod filan gibi seçenekler çıkıyor nasıl değiştireceğim oradan? Yoksa bu başka bir menümü? Hemen cevap vermenize çok sevindim teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  37. anakartınızın ayarlarına girip boot yapmaktan kastım bios ayarlarıdır. Laptopsa F2 , Masaüstüyse delete tuşu sizi ekrana anakartın markası ya da bilgisayarın markası geldiğinde boot ayarlarını yapacağınız bios menüsüne sokar.. F8 açılış modlarına giriş için kullanılır .

    YanıtlaSil
  38. f2den boota girince işletim sistemi seçmemi istiyor, sadece windows 7 seçeneği çıkıyor. ona girince de dosyalar yükleniyor diyor ama programı açmıyor yine

    YanıtlaSil
  39. değişik bi problem.. Hani bios ayarına ulaşamamanız değişik belki sistemde sıkıntı vardır ancak her ne şekilde olursa olsun biosa girmeniz lazım

    YanıtlaSil
  40. İletişimden bana ulaşın kullandığınız aktif kullandığınız bi mail adresinizle.. Sabaha tekrar ilgileneyim şu an yatmam lazım iyi geceler...

    YanıtlaSil
  41. Tekrardan deniyordum ki aniden şifremi hatırladım. Gerek kalmadı. Yine de zamanınızı ayırdığınız için çok teşekkür ederim. İyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  42. Hadi kurtardınız bilgisayarınızı geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  43. Ben cdye yazdırarak yaptım fakat hem windowsu C de kurulu olmasına rağmen D de gördü hemde tüm hddleri seçerek next yaptım fakat oturumun adı talha sizinki gibigözükmedi pc yazıyordu şifre yerinde ise empty çift tıkladığımda ise yıldızla şifreyi kapatmış napmalıyım

    YanıtlaSil
  44. 7. ve 8. adımdaki işlemleri yaparak gözükmeyen şifre yerine kendi belirlediğiniz şifreyi yazarak cihazınızı açabilirsiniz. bazen şifreyi göstermiyo program fakat yazarak kendiniz değiştirebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  45. Ben şifreyi değiştirmek değil şifreyi öğrenmek istiyorum ama unknown yazıyo daha önceden göstermişti ama şimdi göstermiyor.Bunun nedeni nedir?

    YanıtlaSil
  46. @Bekir Can Celep Bu kullanıcı dosyalarının durumuna göre değişiyo zannedersem. Çünkü ben de bikaç bilgisayarın şifresini gördüm bikaçını göremedim. Diyeceğim o ki yapacak çok bişey yok malesef

    YanıtlaSil
  47. Kardeşim bende yükledim girişde bot menüsüne giriyorum sonra ordan USB yazana tıklıyorum ve karsıma söyle bir yazı cıkıyor.
    -Başlatmak için disketinizi çıkartınız.
    yardımıcı olurmusun ?
    biilgisayarımda tek hesab admin onun şifre unuttum net kafeden bakıyorum.

    YanıtlaSil
  48. Bide karadeşim sizin indirme yerinden indiremedim bende Elcomsfot System Recorvery Professional v3.0 indirdim sıkıntı olur mu ?

    YanıtlaSil
  49. bende unkown gosteriyor bi yardımcı olurmusun

    YanıtlaSil
  50. linkler yenilendi.. Unkown yazısı nerede çıkıyor acaba ?

    YanıtlaSil

Hakaret ve Küfür İçeren Yorumlardan Kaçınınız..
Lütfen Düzgün Türkçe ve Küçük Harflerle Yorum Yazınız...
Dışarıya link içeren yorumlar itina ile silinecektir...